CASE: Rituals Home

Rituals. Het snelgroeiende Nederlandse cosmeticabedrijf, wie kent het niet. Een bijzonder groot assortiment waarbij oriëntaalse geuren het uitgangspunt zijn. Voor een snelgroeiend merk ontzettend belangrijk om in gesprek te blijven met je doelgroep. Wat zijn de wensen en verschillende gebruiken? Waar moet je als merk op letten. En hoe je als merk de veranderlijke millennial bijhouden?

Onderzoek
Rituals haar wens was de nieuwe exclusieve home collectie lijn te testen onder haar ideale doelgroep. Van kleur tot geur van het product tot aan verpakking en communicatie uitingen. Ook wilde Rituals graag weten wat deze doelgroep zou veranderen of nog mist in de collectie om zo haar innovatie afdeling te kunnen voeden in ontwikkeling van nieuwe producten.

Doelgroep:
Vrouwelijke millennials tussen 22 – 38 jaar oud
Woonachtig in Randstad
Trendgevoelig
Sociaal bereik

De voornaamste vragen in dit onderzoek:

  • Wat zijn de gedragingen t.o.v. deze home lijn en bijhorende producten.
  • Wat zijn de grootste concurrenten van Rituals binnen dit domein?
  • Hoe wordt het product ervaren? (Kleur/geur/verpakking/uitingen)
  • Is er koopintentie na deze kennismaking?
  • Open vragen en ideeën ter innovatie.

Op deze onderzoeksvragen werd het onderzoek gebaseerd, en een uitgebreide vragenlijst voorgelegd aan 150 vrouwen die de home producten van Rituals hebben laten testen in hun eigen vertrouwde omgeving.


De Box
Alle vrouwelijke community members van House of Treats kregen een uitnodiging voor de inschrijving en binnen 10 minuten was de box uitverkocht. De uiteindelijke ontvangers waren ontzettend positief verrast door de hoeveelheid Rituals treats en namen graag deel aan de online vragenlijst om bij te dragen aan het onderzoek. De box werd daarnaast onderdeel van hun dagelijkse content uitingen en hierdoor een groot sociaal bereik gecreëerd.

Resultaten

  • Rapportage met onderzoeksresultaten en adviezen vanuit de community. De gemiddelde response rate was 98%.
  • Gerichte ideeën en suggesties voor de innovatie afdeling van Rituals.
  • Organisch (online) bereik binnen de juiste doelgroep
  • ROI; door de positieve ervaring hebben respondenten na de box opnieuw Rituals producten gekocht

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.