CASE: The Gift Label ’21

Alweer het derde onderzoek voor snelgroeiend Amsterdams lifestylemerk The Gift Label. Gedurende onze langlopende samenwerking, die in 2019 begon, heeft de community en ons team dit mooie en ambitieuze merk al goed leren kennen.

Inmiddels is The Gift Label uitgegroeid tot een volwassen merk. Die sterke groei vroeg om validatie van bestaande processen, aannames en een check van de brand health. Na een deep dive met het team van The Gift Label gaven we het volgende onderzoek vorm:

Samenwerking doelstellingen

  1. Merkbekendheid, -associatie en -sentiment meten.
  2. Achterhalen wie de hoog-potentiële doelgroep is en hoe deze het beste bereikt wordt.
  3. Concurrentieveld en differentiatiestrategie op basis van USP’s voor de doelgroep.
  4. Gedragingen wat betreft duurzaamheid en perceptie van duurzaamheid van het merk achterhalen.
  5. Merkpositie op Trustpilot versterken met reviews uit onze community.

 

Aantallen
250 members ontvingen een box, met een response rate van 100%! Een perfecte match. En bewijs van de juiste selectie van community members voor dit merk.

Report
We leverden een rapport op van 36 pagina’s dik, met grondige analyse van data en een uitgebreid advies. Inclusief concrete aanknopingspunten om de propositie en het marketingplan voor het komende jaar te finetunen. Plus: input van members voor innovatiemogelijkheden (producten die de doelgroep graag in het assortiment zou zien).

Organisch bereik.
Ook de social reach van The Gift Label groeide via House of Treats-kanalen én speciaal gecureerde micro-influencers. Hiervoor selecteerden we social ambassadors op basis van profielmatch met het merk, bekijk hier de stories. Na meting bleek ook de word of mouth hoog: members vertelden aan 830 vrienden over The Gift Label-box.

Trustpilot
55 nieuwe reviews voor The Gift Label op Trustpilot, met een gemiddeld cijfer van een 8.

Lynn Burgman – Eigenaar The Gift Label

“Verhelderende resultaten met gecombineerde onderbouwingen waardoor het een krachtig output heeft waar we echt voor lange tijd veel aan gaan hebben en steeds naar terug kunnen grijpen. De samenwerking met House of Treats is daarnaast ontzettend fijn, er wordt veel tijd genomen, alle adviezen zijn goed onderbouwd en de gehele rapportage is van kwalitatief hoog niveau.”

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze?

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.