CASE: Zo leerde Wrangler zijn hoog potentiële doelgroep door en door kennen

Wrangler, het iconische Amerikaanse denimmerk, wil zijn positie in Nederland versterken en schakelde daarvoor de expertise van House of Treats in. De bewezen House of Treats box-methode levert diepgaande inzichten op over de hoog potentiële doelgroep in Nederland.

Doelstellingen

    • B2C-verbinding versterken en een directe relatie opbouwen met de Nederlandse consument.
    • Verkrijgen van de juiste inzichten om de strategie te optimaliseren en de doelgroep van binnenuit te leren kennen.
    • Awareness vergroten onder de juiste doelgroep, meer traffic naar de nieuwe winkel generen en inzichten verkrijgen over de winkelervaring.
    • Creëren van een organisch en authentiek ambassadeurschap voor beide merken bij de hoog potentiële doelgroep in Nederland.

 

Onderzoek

Om inzicht te krijgen in het gedrag en de voorkeuren van de Nederlandse consument hebben we het klantprofiel van Wrangler in Nederland in kaart gebracht. Het profiel bestaat uit de volgende elementen:

    • Wat inspireert consumenten en hoe kunnen we ze het beste bereiken?
    • Merkbekendheid en perceptie
    • Markt en concurrenten
    • Product fit en tevredenheid

 

Werkwijze

We slaan de handen ineen met onze community via de bewezen House of Treats box-methode. In de voorselectie vulden 200 House of Treats members een vragenlijst in. Op basis van deze vragenlijst selecteerden we 150 members voor het onderzoek. Zij ontvingen thuis een exclusieve en luxe Wrangler box. De members konden kiezen uit 4 verschillende producten: 2 denim jacks & 2 denim broeken. 

Social content & Awareness Wrangler

De ontvangers van de Wrangler box hebben meer dan 50 spontane Instagram- en TikTok-berichten gedeeld over de ontvangen producten. Al deze berichten zijn gerepost op de House of Treats kanalen.

    • 50+ organische stories/posts
    • 5 Influencers posts met bereik tussen 10.000 – 100.000
    • Engagement rate van (alle) HoT kanalen: +101.350
    • Engagement rate van alle kanalen van members: +430.000

 

De members hebben hun ervaringen gedeeld. 91% gaf aan dat ze hun ervaringen met de box hebben gedeeld via persoonlijke connecties. Nog eens 87% gaf aan dat ze Wrangler zouden aanbevelen aan vrienden of bekenden.

Rapport

We hebben de inzichten uit het onderzoek vertaald naar een gedetailleerd rapport met data en inzichten in de Nederlandse denimmarkt en een concreet plan voor toetreding tot de Nederlandse markt.

Fanbase

Ook konden we vanuit het panel de echte fanbase voor Wrangler in kaart brengen. Met deze dedicated groep kunnen we meer awareness creëren en het merk verder uitbouwen. Bijvoorbeeld door ze in de toekomst te benaderen voor events en content creatie.

Volgende stap

Het creëren van de juiste strategie. We weten nu waar de hoog potentiële consument zich bevindt en kennen de unieke identiteit van het Wrangler-merk. We zetten deze inzichten en strategie om in een (PR waardig) activatieconcept en 360 campagneplan. Geactiveerd door de House of Treats community en ondersteund met eigen kanalen, PR en eventueel betaalde media.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.