CASE: POM Amsterdam ’23

Alweer het tweede onderzoek voor snelgroeiend Amsterdams fashion merk POM Amsterdam. Wat ooit begon als een merk dat voornamelijk sjaals in de collectie had, nu uitgegroeid tot een internationaal merk met een gehele fashion collectie.  Gedurende onze langdurige samenwerking, die in 2022 begon, heeft de community en ons team dit mooie en ambitieuze merk al goed leren kennen.

Inmiddels is POM Amsterdam uitgegroeid tot een volwassen merk. Deze sterke groei vraagt natuurlijk om validatie van bestaande processen, aannames en een check van de brand health. In 2022 zijn we gestart met een bekendheidmeeting waaruit we voor POM Amsterdam de hoog potentiële doelgroep in kaart konden brengen. Na een deep dive met het team van POM Amsterdam gaven we het volgende onderzoek vorm, speciaal gericht op deze hoog potentiële doelgroep.

Samenwerking doelstellingen

Een duidelijk beeld vormen van de huidige markt:

  1. Merkbekendheid, -associatie en -sentiment meten.
  2. Achterhalen hoe we deze hoog potentiële doelgroep het beste kunnen bereiken.
  3. Concurrentieveld en differentiatiestrategie op basis van USP’s voor de doelgroep.
  4. Gedragingen wat betreft duurzaamheid en perceptie van duurzaamheid van het merk achterhalen.
  5. Voorkeuren van de hoog potentiële doelgroep m.b.t een fysieke store in kaart brengen.

 

Methode

Resultaten

Aantallen

165 members ontvingen een box, met een response rate van 97%. Een perfecte match. En bewijs van de juiste selectie van community members voor dit merk.

Report

We leverden een rapport op van 45 pagina’s dik, met grondige analyse van data en een uitgebreid advies. Inclusief concrete aanknopingspunten om de propositie en het marketingplan voor het komende jaar te finetunen. Plus: input van members voor innovatiemogelijkheden (producten/ diensten die de doelgroep graag in het assortiment zou zien).

Social reach & Organisch bereik.

Ook de social reach van POM Amsterdam groeide via House of Treats-kanalen én speciaal gecureerde micro-influencers. Hiervoor selecteerden we social ambassadors op basis van profielmatch met het merk. Na meting bleek ook de word of mouth hoog: members vertelden aan 730 vrienden over POM Amsterdam.

Insights – > Impact

House of Treats focust zich daarnaast op het creëren van impact en buzz campagnes (denk Events, PR en content creatie) n.a.v. de inzichten en de kennis die we hebben opgedaan. Dit doen we wederom in samenwerking met onze +3000 community.

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze?

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.