CASE: Organics by Red Bull

Red Bull breidt haar collectie uit met een verfrissende, 100% natuurlijke en biologische frisdrank; Organics by Red Bull.

Om Organics meteen goed op de kaart te zetten schakelde ‘On Premise Marketing Specialist’  Maaike van Lerberghe ons in. Zo kon Red Bull samen met House of Treats gelijk kwalitatieve inzichten verzamelen over deze nieuwe markt.

Samenwerkingsdoelen in het onderzoek:

  • Het meten van merk-associatie, -bekendheid en -sentiment;
  • Het meten van koopintentie na de eerste kennismaking;
  • Gedragingen leren kennen over het gebruik van frisdrank en biologische frisdrank;
  • Concurrentieanalyse;
  • Fysieke bezoekers naar de Kopstootbar trekken en meten hoe zij Organics en de locatie ervaren;
  • Een community van micro-influencers opbouwen.


De Organics-box
Juni 2021; na een jaar vol regels en onzekerheden kon eindelijk de horeca weer open, het moment waar heel Nederland reikhalzend naar uitkeek. De exclusieve Organics-box werd gevuld met:

  1. Een voucher voor de Kopstootbar te Amsterdam. Met deze voucher konden members, samen met vrienden, genieten van heerlijke Organics cocktails en bites;
  2. Exclusieve merchandise en tools van Organics met alle benodigdheden om thuis ook cocktails te kunnen maken;
  3. Last, but zeker not least, een eco-friendly mini-muziekbox, die in je tas overal mee naartoe kan.


De resultaten
De Organics-box werd uitgegeven aan 150 van onze community members en was binnen 35 minuten uitverkocht. In het gemak van hun eigen huis probeerden zij de biologische frisdrank in combinatie met heerlijke cocktails (en mocktails natuurlijk). Maar liefst 500+ mensen kwamen via de box bij de Kopstootbar.

De box ontvangers beantwoordde vervolgens een uitgebreide vragenlijst. Zo verzamelden we informatie over onder meer hun merk-beeld en -associatie, voorkeursmerken en koopintentie.

De social reach groeide, via de House of Treats-kanalen én micro-influencers, uit uit tot een bereik van bijna 300K views in precies de juiste doelgroep.

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.