CASE: Hendrick’s Gin

Hendrick’s Gin, wie kent het niet? De eye-catching zwarte apothekersfles vindt haar oorsprong in Schotland, maar is inmiddels geliefd over de hele wereld. Hendrick’s Nederland (gerepresenteerd door Maxxium NL) benaderde ons om in de House of Treats community de beleving van gin te onderzoeken.

Samenwerking doelstellingen
Een duidelijk beeld van de huidige markt krijgen, met als voornaamste twee doelen:

  1. De merkperceptie van Hendrick’s Gin in beeld brengen door het meten van merkbekendheid, -associatie en -sentiment.
  2. De customer journey per gebruiksmoment analyseren. Welke drivers en barrières zien we?
    • Gedragingen t.o.v. gin in huis
    • Gedragingen t.o.v. gin buitenshuis.

“Je ziet in de resultaten overduidelijk dat de box écht de hoog potentiële doelgroep van Hendrick’s Gin heeft bereikt! Met deze inzichten kunnen we nuances aanbrengen in copy’s en hebben we nog beter inzicht in de relevante consumptie momenten. Erg waardevol voor de positionering binnen NL!”

Dianne van Esch – Brand Manager WGS bij Maxxium Nederland

Beleving Hendrick’s
In communicatie- en marketinguitingen staat de unieke wereld van Hendrick’s centraal. De exclusieve Hendrick’s box moest dit gevoel uiteraard doorvertalen. Op basis van de huisstijl creëerden we een Hendrick’s waardige box beleving, een echte experience voor de ontvanger. Wat weer resulteerde in mooie consumer generated content.

Aantallen
200 boxen werden uitgegeven (response rate 94%) met een gelijke verdeling man-vrouw (50-50%).

Report
Het marketing team van Hendrick’s Gin ontving een uitgebreid adviesrapport, ondersteund door onze data-analyse. Met de customer journey helder in kaart gebracht, weet Hendrick’s nu precies waar haar doelgroep zich bevindt en hoe deze zich gedraagt – en kan het merk gerichter communicatiemiddelen inzetten.

Organisch bereik
De social reach voor Hendrick’s groeide via House of Treats-kanalen én speciaal gecureerde micro-influencers. De laatsten selecteerden wij specifiek op basis van profielmatch met Hendrick’s. Extra leuk: de exclusieve merkbeleving van de box leverde heel veel mooie content rechtstreeks uit de community op, bekijk hier. Verder konden we meten dat onze members aan 630 vrienden vertelden over de Hendrick’s box (word of mouth).

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.