CASE: G-Star Raw

Misschien wel het meest iconische Nederlandse denim merk van nu. En een merk dat heel graag de dialoog met haar doelgroep wil aangaan. De vraag is duidelijk: wat vindt de doelgroep van G-Star van de aankomende collecties van het merk? Hiervoor reviewen we elk kwartaal met een groep House of Treats-members de nieuwste collectie bij G-Star HQ.

Samenwerking doelstellingen

  • ‘Hard’ (cijfermatig) inzicht krijgen in de waardering van de nieuwe collectie onder de juiste doelgroep.
  • Diepgaand kwalitatief onderzoek op geselecteerde collectie-items
  • Inzicht krijgen in de drijfveren en barrières bij het kiezen en kopen van kleding in het algemeen en van de G-Star collectie specifiek. Daarbij: analyseren hoe deze drijfveren te intensiveren en barrières te overwinnen.
  • Concrete handvatten voor presentatie en optimalisatie van deze collectie, plus aanbevelingen voor toekomstige collecties.


De werkwijze
Een selecte groep members bezoekt het hoofdkantoor van G-Star om kennis te maken met de, nog uit te brengen, collecties. Daar proeven de members gelijk de unieke sfeer van G-Star in het iconische head office.

Het onderzoek is vervolgens tweeledig.

  1. Kwantitatief onderzoek: harde cijfers
  2. Kwalitatief onderzoek: diepere inzichten

Resultaten
De presentatie bestaat uit 5 onderdelen. Van praktische do’s and dont’s binnen de collectie tot de diepere inzichtenlaag waar de drijfveren en barrières van deze doelgroep uitgebreid worden beschreven. Een trendrapport, met alle fashion trends anno ’22. En last but not least,  het team van G-Star ontvangt alle gespreksverslagen om nog meer inspiratie op te kunnen doen.

House of Treats presenteert aan het complete product- en designteam. De concrete actiepunten die hieruit volgen worden direct doorgevoerd.

De community: doelgroep G-Star.
House of Treats creëert voor iedere samenwerking een uitgebreid profielenboek met alle geselecteerde community members. Samen met G-Star selecteren we de voor hen belangrijke ‘early adopters’ die een perfecte fit met het merk vormen.

Treat
De feedback van members is heel positief: ze vinden het leuk dat G-Star hen op kantoor uitgenodigd voor deze exclusieve samenwerking. In ruil voor het delen van hun mening ontvangen zij een voucher, vrij te besteden in de G-Star webshop.

Zie hier de case video (december 2021):

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.