CASE: FEST

Het jonge interieurmerk met grote ambities keerde in het voorjaar van 2020 terug bij House of Treats voor een nieuw onderzoek. Om haar merkmissie – goed ontworpen en betaalbaar design bereikbaar maken – te realiseren, wilde het merk meer fundament voor haar marketingstrategie. De key vragen hierbij: wie is onze hoog-potentiële doelgroep? Hoe gedraagt deze zich en wat is zijn/haar beleving op interieurgebied? Daarom schakelde Brand Development Manager Teddy van der Heijden de hulp van House of Treats in.

“We waren er als merk aan toe om met een expert samen te werken voor marktonderzoek, om zo kwalitatieve, ‘unbiased’ informatie te vergaren. Samen met House of Treats wilden we onze vragen concretiseren en onze doelgroep echt leren kennen: waar wonen ze, wat verdienen ze, wat is hun thuissituatie, wat lezen ze, welke influencers volgen ze? En die vragen moesten concrete input voor ons marketingplan van 2021 opleveren.”

Uitdagingen

  • Gedragingen en behoeftes rondom wonen en interieur leren kennen
  • Hoog-potentiële consument identificeren
  • Gegronde kennis en input voor het marketingplan 2021 genereren
  • Bereik genereren in de hoog-potentiële doelgroep en nieuwe ambassadeurs werven

 

Identificatie hoog-potentiële doelgroep
In juni 2020 werd de samenwerking afgetrapt met een landelijk uitgezet onderzoek. Om de high potential doelgroep te identificeren beantwoordden in deze eerste fase 750 respondenten vragen over hun behoeften rondom wonen en interieur. Zo konden we analyseren waar de doelgroep zich bevindt, hoe deze zich gedraagt, hoe FEST onder hen leeft en waar kansen liggen.

De FEST box
Na afronding van dit grootschalige onderzoek begon de tweede fase in september 2020, waarin we de exclusieve House of Treats x FEST-box distribueerden. Deze luxe box, met een voucher en een korting in de online-shop van FEST, werd gedistribueerd onder de hoog-potentiële FEST consument in onze community, die we dankzij resultaten uit fase één precies konden identificeren. De zorgvuldig geselecteerde members gaven in ruil voor de box hun mening over de online FEST-beleving en beantwoordden verdiepende vragen over woon- en interieurwensen.

De Resultaten
Door het grootschalige en uitgebreide onderzoek kon House of Treats een precieze beschrijving van de hoog- potentiële doelgroep en haar specifieke wensen geven. Maar het onderzoek leverde ook concrete input voor marketing- en content-strategie op, waardoor FEST haar tijd en budgetten effectiever kan inzetten. De werkwijze van House of Treats genereerde daarnaast een bereik van meer dan 75k binnen de juiste doelgroep en meetbare ROI op producten en aankopen in de online-shop van FEST.

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.