CASE: Dr. Hauschka

Waar staat Dr. Hauschka in deze huidige markt? Hoe staat de early adopter tegenover natuurlijk cosmetica en waar liggen de groeikansen?

Uitdagingen
De wens was een duidelijk beeld van de huidige markt te krijgen en te kijken waar Dr. Hauschka in deze huidige markt staat. De voornaamste vragen:

  • Wat voor mensen kopen eigenlijk natuurlijke cosmetica?
  • Hoe bekend is ons merk binnen deze doelgroep? En hoe wordt ons merk ervaren?
  • Hoe doet onze concurrentie het?
  • Is er koopintentie na deze (eerste) kennismaking?

Op deze onderzoeksvragen is het onderzoek gebaseerd, en een uitgebreide vragenlijst voorgelegd aan 150 vrouwen die we de producten van Dr. Hauschka hebben laten testen in hun eigen vertrouwde omgeving.

De Dr. Hauschka box
Dr. Hauschka is onderdeel geworden van de House of Treats Box door haar producten aan The May box toe te voegen. 150 vrouwelijke community members kregen hierdoor een persoonlijke en tastbare ervaring met het product (en merk) in hun eigen persoonlijke omgeving. Door middel van een online vragenlijst hebben we vervolgens hun mening en gedrag onderzocht.

De resultaten
Onderzoek gaat natuurlijk om inhoud. Hoewel de inhoudelijke details van de uitkomst vertrouwelijk zijn, kunnen we wel delen dat er een 94% response rate op het onderzoek is gekomen, wat maakt dat de uitkomst van het onderzoek een zeer waardevol en accuraat inkijkje geeft in de mening van de doelgroep.

Volgend op het onderzoek plaatsten een grote groep respondenten hun eigen aanbevelingen op hun social media en bleek uit onze feedback dat er al meerdere herhaalaankopen zijn gedaan door de respondenten zelf.

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.