CASE: By B+K

By B+K is een jong Amsterdams merk met frisse collecties. De duurzame etuis en tasjes zijn van zacht Italiaans leer en hebben een minimalistisch design met een knipoog. Een prachtig Nederlands merk waarvan we wisten dat het een mooie match zou zijn met onze community members.

Samenwerking doelstellingen
De wens was een duidelijk beeld van de huidige markt krijgen, met als voornaamste doelen:

  • Het meten van merk-associatie, -bekendheid en -sentiment;
  • Concurrentieanalyse;
  • Het meten van koopintentie;
  • Prijs-analyse;
  • Testen van product-kleur, -vorm en de verpakking;
  • Een community van micro-influencers opbouwen.

Op deze doelen baseerden wij het onderzoek. Voor de juiste inzichten stuurden we een uitgebreide vragenlijst naar de 150 gelukkigen die de box mochten ontvangen. Maar liefst 150 dames kregen de mogelijkheid de producten van by B+K te testen in hun eigen vertrouwde omgeving.

De Box
By B+K was met een prachtige etuis onderdeel van de House of Treats-box in november 2019. Hierdoor kregen 150 vrouwelijke community members een persoonlijke en tastbare ervaring met het product (en het merk!) in hun eigen persoonlijke omgeving.

Na de box hebben we middels een uitgebreide online vragenlijst vervolgens hun mening en gedrag onderzocht.

Resultaten

  • Ons onderzoek gaf by B+K waardevolle data en inzichten op het gebied van gedrag, concurrentie, prijs en innovatie;
  • De response rate van het onderzoek was 97%;
  • ROI: een jaar later brachten we nog eens by B+K onder de aandacht met een korting van 50% op een eerste aankoop in de webshop;
  • Volgend op de box plaatsten 43 van de respondenten (met een totaalbereik van 70k views) hun eigen aanbevelingen voor by B+K op hun social media. Tevens bleek uit onze feedback dat er al meerdere herhaalaankopen zijn gedaan door de members.

 

Belia van der Giessen (Eigenaar by B+K):
“Fleur van House of Treats is professioneel maar tegelijkertijd ook open en benaderbaar, wat een ontzettend leuke samenwerking heeft opgeleverd. Het eindigt ook niet met alleen een eindverslag; Fleur blijft op alle vlakken meedenken. Met House of Treats heeft by B+K een duidelijk beeld gekregen van haar doelgroep en hoe ons product gezien wordt. Een goed startpunt voor ons om te bepalen hoe en wie we specifiek willen benaderen over ons merk.”

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.