CASE: Wolford

Wolford staat al decennia lang voor exclusieve lingerie. Generatie na generatie vrouwen gebruikt dit exclusieve lingerie merk. Maar waar staat Wolford in de huidige markt? Is Wolford ook nog wel altijd favoriet bij de snel veranderlijke Millennial?

Doelgroep
Millennials tussen 25 – 35 jaar oud
Interesse in domein: Fashion & Lingerie
Early adopters binnen de Randstad

Uitdagingen
De wens was een duidelijk beeld van de huidige markt te krijgen en te kijken waar Wolford in deze huidige markt staat in Nederland. Voor onze community members die nog niet bekend waren met Wolford tegelijkertijd een eerste exclusieve kennismaking.

De voornaamste vragen in dit onderzoek:

  • Wat zijn de gedragingen van Millennials t.o.v lingerie
  • Hoe bekend is Wolford binnen deze doelgroep
  • Hoe wordt het merk Wolford ervaren?
  • Wat zijn de grootste concurrenten van Wolford binnen deze doelgroep?
  • Is er koopintentie na deze kennismaking?

Op deze onderzoeksvragen werd het onderzoek gebaseerd, en een uitgebreide vragenlijst voorgelegd aan honderden vrouwen die we de producten van Wolford hebben laten testen in hun eigen vertrouwde omgeving.

De Box als PR tool
In beide boxen zaten meerdere producten binnen verschillende categorieën van Wolford. Daarnaast bevatte elke box een exclusieve uitnodiging (en een ‘plus one’) voor de opening van de nieuwe Wolford flagship store in Amsterdam.

Resultaten
Dit was een natuurlijke en authentieke benadering van de Millennial, die door de dolgroep zelf erg werd gewaardeerd. Daarmee konden we dankzij het uitgebreide onderzoek inzicht geven in de Millennial doelgroep en haar specifieke wensen in het domein van ‘lingerie’.En is de nieuwe flagship store nu bekend bij 500+ micro-influencers. Die we hebben gevonden dankzij onze community, waarin we de members binnen Amsterdam hebben geselecteerd waarvan we wisten dat ze een interesse delen in lingerie. Dit alles is inclusief een meetbare ROI op producten en aankopen in de store van Wolford.

 

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.