CASE: Rituals Hair

In 2020 lanceerde Rituals, voor het eerst, haar eigen op maat gemaakte en gepersonaliseerde haar-lijn. Wat Rituals wilde weten: wat zijn de wensen en verschillende gebruiken ten opzichte van haarproducten? Naar wie en wat gaat deze vrouw op zoek voor advies over gebruik? Waar moet je als merk op letten?

Onderzoek
Naast de lancering van haar nieuwe haircare collectie, lanceerde Rituals ook fysieke hairtemples in diverse Nederlandse winkels. Op deze manier konden ze meer leren over het gebruik van haarproducten en de gewenste adviezen. Daarnaast was de wens om traffic te creëren naar de vijf hairtemples in de verschillende winkels.

Doelgroep:

  • Vrouwelijke Millennials tussen 22 – 38 jaar oud;
  • Early adopters woonachtig in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Maastricht.

De voornaamste vragen in dit onderzoek:

  • Wat zijn de gedragingen ten opzichte van de Rituals haarproducten en waarvoor, bij wie, zoekt deze vrouw advies?
  • Wie zijn de grootste concurrenten van Rituals binnen dit domein?
  • Op het gebied van kleur, geur, verpakking en uitingen, hoe wordt het product ervaren?
  • Wat is de ervaring met de fysieke hairtemples?
  • Is er koopintentie na deze kennismaking?
  • Open vragen om persoonlijk advies en ideeën te ontvangen ten behoeve van innovatie.

Op deze vragen baseerden wij het onderzoek. We stuurden een uitgebreide online vragenlijst naar de 150 vrouwen, die dankzij de box de Rituals haarproducten en hairtemple hadden ervaren.


De Box
De box bevatte een uitnodiging voor een bezoek aan één van de vijf hairtemples in Nederland. Daar ontvingen ze dan de persoonlijke en op maat gemaakte producten van de Rituals haircare collectie. Maar, in de box zat óók alvast een voorproefje, in de vorm van een haarproduct. Voor deze box kregen alle vrouwelijke community members een uitnodiging tot inschrijving; enkel de eerste 150 zouden een box ontvangen. En die waren er snel bij; binnen tien minuten was de box uitverkocht. Na ontvangst werd de box, inclusief producten, dagelijks gedeeld op de social media kanalen van deze 150 Millennials.


Resultaten

  • Een uitgebreide rapportage met de onderzoeksresultaten én adviezen vanuit de community. De gemiddelde response rate was 96%;
  • Gegenereerde traffic naar de vijf Rituals winkels met een hairtemple (dankzij 150 micro-influencers);
  • Inzicht in de do’s en don’ts voor de verdere ontwikkeling van de Rituals Hairtemple;
  • Gerichte ideeën en persoonlijke suggesties van onze members voor de innovatie afdeling van Rituals;
  • Spontaan online bereik vanuit de House of Treats community;
  • ROI; door de positieve en persoonlijke ervaring hebben respondenten na de box opnieuw Rituals producten gekocht.

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.