CASE: Diepgaand consumentenonderzoek stuurt snelgroeiende marketingstrategie King Louie

Het verhaal van King Louie begint in de jaren 80 op de Noordermarkt, waar vintage fans Ann Berlips en George Cramer hun mooiste vondsten verkopen. Inmiddels is King Louie uitgegroeid tot een internationaal succesvol merk dat staat voor vrijheid, optimisme en individualiteit. Een merk dat al bekend is bij velen, maar voor een andere groep nog te ontdekken valt. Tijd om in haar hoog potentiële consument te duiken.

 

Doelstellingen in deze samenwerking

    • B2C-verbinding versterken en een sterke relatie opbouwen met de consument.
    • Verkrijgen van de juiste inzichten om de strategie te optimaliseren en de doelgroep van binnenuit te leren kennen.
    • Awareness vergroten onder de juiste doelgroep.
    • Creëren van een organisch en authentiek ambassadeurschap bij de hoog potentiële doelgroep in Nederland.

 

Onderzoek

Het onderzoek bestaat uit twee fasen.

Fase 1: twee focusgroep sessies

In de eerste fase van het onderzoek organiseerden we twee focusgroep sessies met +/- 10 personen. Een focusgroep biedt de mogelijkheid om in relatief korte tijd diepgaande inzichten te verkrijgen over meningen, ervaringen en percepties. House of Treats modereerde de sessies. Het doel voor King Louie is om inzicht te krijgen in het gedrag en de voorkeuren van hoog potentiële consumenten in twee verschillende leeftijdsgroepen.

Fase 2: de vertrouwde House of Treats box (n= 150)

In de tweede fase valideren we de hypothesen uit de focusgroep en geven we het consumentenprofiel verder vorm.

150 consumenten ontvingen de vertrouwde House of Treats box. Door te werken met een exclusieve box leggen we daadwerkelijk contact met de juiste doelgroep en bieden we een eerste positieve kennismaking met King Louie. Het laten praten van deze community, zowel online als offline, levert waardevolle inzichten op over hun drijfveren, keuzes en de beste manier om deze doelgroep te bereiken.

Social content & Awareness King Louie

De ontvangers van de King Louie box hebben meer dan 49 spontane Instagram- en TikTok-berichten gedeeld over de producten in de box. Al deze berichten worden gerepost op de House of Treats kanalen. Daarnaast hebben we de box naar een diverse groep (micro) influencers in de House of Treats gemeenschap gestuurd.

Rapport

We hebben de uitkomsten vertaald naar een gedetailleerd rapport met data en inzichten in de Nederlandse markt. Het rapport bestaat uit vijf elementen.

Fanbase

Vanuit het panel konden we de echte fanbase van King Louie in kaart brengen. Het is van groot belang dat King Louie vanuit deze kerngroep gaat bouwen aan het merk. Zij zijn het visitekaartje.

Volgende stap

Het creëren van de juiste strategie. We weten nu waar de hoog potentiële consument zich bevindt en kennen de unieke identiteit van King Louie. We zetten deze inzichten en strategie om in een (PR waardig) activatieconcept en 360 campagneplan. Geactiveerd door de House of Treats community en ondersteund met eigen kanalen, PR en eventueel betaalde media.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.