CASE: Leia’s consumenten door en door leren kennen: Een kijkje in het hoofd van early adopters.

Leia Inc. is een toonaangevende ontwikkelaar van ‘brilloze’ 3D display oplossingen. Het is Leia’s missie om 3D beschikbaar te maken voor iedereen, overal en op elk apparaat, van smartphones en tablets tot notebooks en monitoren. Leia Inc. en House of Treats hebben de handen ineengeslagen om de consument van Leia beter te leren kennen. Om in hun hoofd en hart te kijken, hebben we onze zorgvuldig samengestelde community van invloedrijke personen aangesproken en een unieke onderzoeksmethode ontwikkeld.

 

Doelstellingen samenwerking

    • De consumenten van Leia volledig begrijpen. Wat drijft hen, wat houdt hen tegen en hoe kunnen we hen het beste benaderen?
    • Definiëren, prioriteren en valideren van value cases
    • Bepalen welke user case het eerste focusgebied wordt.

 

Het onderzoek

De consumenten van Leia zijn early adopters met interesse in nieuwe gadgets en technologie. We hebben 25 mensen uit deze doelgroep geselecteerd voor het exclusieve Leia-panel. Om hun betrokkenheid te maximaliseren en waardevolle initiële reacties vast te leggen, bestaat onze unieke onderzoeksmethode uit drie fasen.

 

Demo avonden

Eerst organiseerden we twee demo-avonden in een huiselijke setting. De panelleden gingen aan de slag met alle elementen van Leia’s technologie en wij hielden hun initiële reacties nauwlettend in de gaten. Alle 25 members werd een kort interview afgenomen.

Home trial

Daarna gaven we de panelleden een tablet met Leia’s 3D-technologie om thuis in hun eigen tempo te gebruiken. Elk lid belde een buddy met een ingebouwde 3D-video-app om de technologie te bespreken en maakte 15 huiswerkopdrachten, gevolgd door een kwantitatieve vragenlijst om een baseline te ontwikkelen.

Co-creatie sessies

Tot slot organiseerden we drie co-creatiesessies. De panelleden werkten actief samen met leden van het Leia-team om uitdagingen op het gebied van positionering, use cases en marketing op te lossen.

Rapport

We vertaalden de inzichten naar een gedetailleerd rapport met:

    • Bruikbare inzichten
    • Een overzicht van de gebruikerservaringen
    • Een diepgaand begrip van de drijfveren en barrières voor de adoptie van deze nieuwe technologie
    • Waargenomen voordelen van de technologie en use cases
    • Suggesties voor marketing en reclame voor apparaten met Leia SR.

Volgende stappen

Een wereldwijde community voor Leia Inc. opzetten door profielen met hoge potentie binnen onze community te identificeren. Deze ambassadeurs kunnen Leia voorzien van input voor de ontwikkeling van nieuwe producten, marketing en communicatie, maar ook van algemene inzichten. Hierdoor kan Leia snel reageren op uitdagingen en de concurrentie voorblijven. Daarnaast is het mogelijk het onderzoek te herhalen in verschillende doelgroepen, in verschillende regio’s en voor nieuwe versies van de technologie of alternatieve apparaten.

Eerste reactie members: 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.