16 dec CASE: ten Cate
ten Cate is opgericht in 1952 en een gevestigd kwalitatief lingeriemerk. Een merk dat volop bezig is met vernieuwen en verjongen. Laat dat nou precies ook de core van House of Treats zijn, dus de match voor een samenwerking was al snel duidelijk.
De strategie rondom de bekende en succesvolle Secrets lijn, vroeg om verdere validatie en bekendheid door middel van het gesprek met de hoog potentiële doelgroep van ten Cate. Daarnaast was er behoefte aan het toetsen van nieuwe productlijnen, communicatie-uitingen en marketingideeën. Na een deep dive met het marketing & PR-team van ten Cate gaven we de volgende samenwerking vorm:
Doelstellingen
Verdiepend onderzoek binnen de juiste en hoog potentiële doelgroep van ten Cate. Advies rapport richting afdeling: communicatie, design, product en sales.
- Suggesties voor de toekomst van de Secrets lijn, vanuit deze doelgroep.
- On en offline bereik
- Zichtbaarheid van het nieuwe logo & Secrets lijn
Werkwijze
350 vrouwelijke House of Treats members, passend bij de ten Cate doelgroep (28-55, hoog opgeleid en / of inkomen boven modaal, cultureel, leeft bewust), ontvingen thuis een box gevuld met producten van de nieuwe Secrets lijn. Vooraf konden de vrouwen kiezen welk product (fit, kleur en maat) zij wilden. En uiteraard: dat alles in ruil voor hun ongezouten mening.
Resultaten
House of Treats leverde een adviesrapport op met een analyse van data en inzichten. Inclusief concrete aanknopingspunten om de propositie en het marketingplan voor het komende jaar te finetunen.
– De response rate op het onderzoek was 97%
– 350 members binnen één uur geregistreerd voor de box.
– Online bereik: 55+ ambassadeurs hebben op eigen initiatief content gedeeld op Instagram
– Offline bereik: gemiddeld vertelde 1 box ontvanger aan 3 of meer mensen in haar eigen omgeving over ten Cate
Community – building
350 vrouwelijke House of Treats members en hoog potentiële doelgroep voor ten Cate zijn in aanraking gekomen met ten Cate en deze Secrets lijn. Uit het onderzoek blijft dat ze het merk zeer positief benaderen en het overgrote merendeel geeft aan het merk te blijven kopen.
Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze?
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.