05 mei CASE: Fairtrade Original
In maart 2022 lanceerde House of Treats een nieuwe IMPACT-collab. Het doel? Sustainable en innovatieve merken een podium geven in onze community van Millennials en Gen Z’ers. Deze samenwerking was exclusief voor merken die een positieve bijdrage leveren aan mens en milieu. Eén van hen: Fairtrade Original.
De match met onze members
Fairtrade Original heeft als missie: een leefbaar inkomen voor boeren realiseren. Zij ontwikkelen eerlijke handelsketens waarbij zoveel mogelijk van hun producten lokaal worden verpakt en verwerkt.
Aangezien 72% van onze members de intentie heeft om dagelijks bewust(er) te leven en zoveel mogelijk duurzame keuzes te maken, was deze samenwerking een mooie match. En perfect aansluitend bij de IMPACT-collab, met andere merken als Lekker Company en Tony Chocolonely.
Doelstellingen samenwerking:
- Merkbekendheid en -sentiment meten;
- Gedrag van de consument meten met betrekking tot 100% plantaardig eten;
- Online bereik en positieve ‘word of mouth’ genereren;
- Ambassadeurschap creëren binnen de hoog potentiële doelgroep.
De resultaten
Onze community members waren direct enthousiast toen een nieuwe IMPACT-collab werd aangekondigd. De eerste 200 treats vlogen dan ook onze deur uit. We wisten al dat deze doelgroep graag hun stem laat horen aan merken – zeker als ze positief kunnen bijdragen. Dat werd nu weer bevestigd, met een 100% response rate op de vragenlijst!
Uit de resultaten bleek dat de hoog potentiële doelgroep van Fairtrade Original absoluut was bereikt (91%). Er was een hoge merkbekendheid en er werd veel organische content gecreëerd: 35+ stories en 12 influencers (zie hier). Als afsluiting van deze succesvolle samenwerking ontving Fairtrade Original een adviesrapport op maat, met alle waardevolle data en content.
Tot slot hebben we namens de members extra ‘goed’ kunnen doen: hun bijdrage aan de box werd gedoneerd aan The Ocean CleanUp.
Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.