CASE: Make More Impact Together

In september 2021 lanceerde House of Treats de IMPACT-box. Het doel? Sustainable en innovatieve merken een podium geven onder onze early-adopter community. Deze samenwerking was exclusief voor merken die een positieve bijdrage leveren aan mens en milieu.

Het idee kwam onder meer voort uit eerdere onderzoeken onder onze members. Daaruit bleek dat onze trendbewuste community ‘hungry is’ voor sustainable brands. Merken die écht goed willen doen. We waren niet alleen blij met deze positieve ontwikkeling maar wilden dit ook omzetten in een plan: Make more impact together!

De vier merken die een plekje op het podium kregen:

  1. Lowlander beer. The story: Voor elke Cool Earth Lager planten zij zeegras in het Waddengebied ‘to keep the earth green & cool’. The product: Onze members ontvingen Cool Earth Lagers en een €10,- online giftvoucher. In twee van de 150 boxen zaten ook nog ‘golden tickets’. Twee gelukkige members konden met een +1 mee op reis naar het beschermde waddengebied waar het zeegras geplant wordt.
  2. L’Occitane. The story: Natuurlijke beauty producten die duurzaam geproduceerd zijn rechtstreeks bij Franse boeren. The product: Een shampoobar en multi-use balsem.
  3. NOWA jewelry. The story: Sieraden gemaakt van zilver en goud uit niet langer bruikbare gerecyclede telefoons. The product: Een golden bracelet + een kaartje om de boodschap door te geven.
  4. Abel Odor. The story: 100% plant-based, plastic-free & cruelty-free parfum. The product: Drie geuren-samples en een €20,- online giftvoucher.


Samenwerking doelstellingen
De wens was een duidelijk beeld van de huidige markt krijgen, met als voornaamste doelen:

  • Het meten van merk-associatie, -bekendheid en -sentiment;
  • Gedragingen leren kennen over duurzaamheid, recycling en meer;
  • Relatie van de consument meten met betrekking tot maatschappelijk bewustzijn;
  • Testen van communicatie rondom de missie en commitments;
  • Online bereik en positieve ‘word of mouth’ genereren in de doelgroep.


Resultaten
Onze community members lieten direct van zich horen zodra de IMPACT-box inschrijvingen opengingen. De box was binnen tien minuten uitverkocht, een nieuw record! Members waren razend enthousiast over zowel het thema als bij te kunnen dragen aan het maken van een positieve impact.

Met hun online ingevulde vragenlijsten (response rate 97%) verzamelde House of Treats namelijk waardevolle informatie voor de impactvolle merken. Zij ontvingen een adviesrapport op maat met het doel: meer impact maken!

Ook de social reach voor deze merken groeide via House of Treats-kanalen én speciaal gecureerde micro-influencers. Wij selecteerden social ambassadors die aansloten bij de boodschap van de IMPACT-box; van Climate Future Ambassadors tot Duurzame Youtubers.

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.