08 sep IN THE HOUSE: Lisa Groothuijzen
“Ja, waarom zou ik het eigenlijk niet gewoon proberen?”, vertelt Lisa Groothuijzen (30) over de keuze om model te worden. Als vers afgestudeerde criminologe leek het haar eigenlijk wel wat; zo’n nieuw avontuur. Na gewoond te hebben in Londen en Kaapstad is ze nu ‘gewoon’ weer terug in Nederland. “Nu ben ik 6 jaar verder en doe ik het nog steeds.”
En hóe: de harde werker werkt vaak tot diep in de nacht, zo ook de avond voor ons telefoongesprek. Desondanks beantwoordt ze elke vraag steevast met een lach. Maar het is dan ook niet moeilijk om vrolijk te zijn als je zoveel energie krijgt van je werk. “Ik heb de hele avond met super lieve en creatieve mensen op de set gestaan, daar word ik heel blij van.”
Gooi daar wat yoga, gezond eten en zoveel mogelijk uur slaap pakken bij in de mix en Lisa is volledig in balans “Het helpt dat ik ook geen extreem wilde weekenden meer heb”, lacht ze hard. “Het houdt op een bepaalde leeftijd op dat je allebei tegelijk kunt doen.” Het klinkt allemaal zo logisch natuurlijk, maar voor Lisa is het ook een keuze om zo bewust met zichzelf om te gaan.
“De aandacht hebben voor dingen is zo belangrijk. Het sijpelt in alles door. Gooi je gauw iets in de pan of bereid je met liefde je maaltijd?” Met zo’n bewuste levensstijl zijn impulsaankopen dus ook niet echt aan het model besteed: “Weet je wat je mooi vindt en ga je daarnaar op zoek of koop je iets gewoon omdat het er is?”
Zo betrokken als ze met zichzelf en de wereld omgaat, verwacht ze ook van de merken om zich heen. “Dat ze met aandacht met hun producten omgaan en het oprecht is.” Vooral dat laatste vindt ze belangrijk in de huidige tijden: merken moeten hun campagnes niet gebruiken “om zieltjes te winnen” zonder daadwerkelijk achter de boodschap te staan. “Dat je niet het gevoel krijgt dat een bedrijf zoveel mogelijk aan je probeert te verdienen.”
“Het gaat allemaal zo snel tegenwoordig”, vindt ze. De focus ligt te veel op consumeren, consumeren, consumeren. In plaats van even stilstaan bij: “wat wil de consument nou eigenlijk écht?”
‘Enter’ House of Treats dus? “Ja, ik denk dat jullie een hele mooie brug slaan tussen wat een bedrijf dénkt dat de consument wil en wat de consument daadwerkelijk wil”, zegt ze enthousiast. “Ik vind het super leuk om nieuwe merken te ontdekken via jullie. Je weet dat wanneer ze bij jullie zitten ze oprecht geïnteresseerd zijn in wat wij, consumenten, vinden.”
Liza Groothuijzen – House of Treats member since 2020
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.