12 apr IN THE HOUSE: JoJo Pors
In gesprek met de 27-jarige Jojo Pors wordt het al snel duidelijk: deze rasechte Amsterdammer heeft een sterke mening, gevoel voor humor en draagt zijn hart op zijn mouw. Als model en journalist krijgt hij een hoop mee van de culturele trends om hem heen, waar hij ons graag meer over vertelt.
In een gemiddelde week is Jojo naast zijn tijd op fotoshoots, als verslaggever voor Amsterdamse nieuwszender AT5 en radiopresentator bij AmsterdamFM namelijk ook druk met het bezoeken van veel events. Etentjes, product lanceringen en filmpremières zijn wekelijkse kost. Dat is overigens niet alleen maar glamour.
“Hoewel ik het leuk vind, zijn die evenementen natuurlijk ook gewoon onderdeel van mijn werk.” Hier netwerk je en bouw je relaties op met bureaus, agencies en content creators. “Je weet nooit wie je tegenkomt.”
Niet zomaar lekker achterover leunen dus. Gelukkig is Jojo graag onder de mensen en heeft hij een onderzoekende houding. “Ik ben heel erg nieuwsgierig aangelegd, ik houd van praten, ik volg het nieuws op de voet en heb overal een mening over.” Zo valt die journalistieke carrière naast het modellenwerk helemaal op zijn plek.
Als actieve speler in de mode- en mediawereld heeft Jojo veel zien veranderen op het gebied van marketing. Merken kunnen volgens hem meegaan met de tijd door maatwerk voor verschillende doelgroepen (“Millennials bereik je op een hele andere manier dan Gen-Z”) en door het werken met influencers en brand ambassadors (die laatste term is volgens hem meer van deze tijd) heel bewust aan te pakken.
Langdurige samenwerkingen zouden volgens Jojo hierbij het doel moeten zijn. “Je moet als merk niet meer kijken naar hoeveel volgers iemand heeft maar naar wat iemand uitstraalt, hoe die kernwaardes aansluiten bij die van jouw merk en of er hierin een match is die stand kan houden. Hiervoor moet je echte gesprekken aangaan.”
Op deze manier sluit Jojo’s visie aan bij die van House of Treats, die hij met name waardevol vindt in een tijd waarin doelgroepen en marketing zich zo snel ontwikkelen.
“Jullie geven zicht op de belevingswereld van doelgroepen die constant in beweging zijn.” ” Ik denk dat jullie een cruciale rol spelen om merken te helpen begrijpen wat er speelt.”
JoJo Pors – House of Treats member since 2022
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.