CASE: Rigorgeous

Rigorgeous

Rigorgeous is een bekende speler in de Belgische beauty scene. Het overkoepelende Belgische merk van Caroline Rigaud heeft vier onderliggende cosmeticamerken met allemaal hun eigen identiteit, maar gemaakt vanuit dezelfde passie voor clean beauty: Cent Pur Cent, Blush, Café Beauté en i.am.klean. Om een op maat gemaakte go-to-marketstrategie te ontwikkelen voor Nederland schakelde Rigorgeous, House of Treats in.

We werkten hiervoor met ons 3-fasen-model.

  1. Onderzoek geeft inzicht vanuit de markt en de consument.
  2. De resultaten uit het onderzoek worden ingezet als basis voor het advies en de strategie. Inclusief deskresearch en uitgevoerd door het best passende team van onze consultants.
  3. De strategie wordt omgezet naar een concreet plan voor launch en impact. House of Treats ondersteunt bij alle facetten in de voorbereiding van de daadwerkelijke launch in NL.

Onderzoeksdoelstellingen:

Gericht op gedrag en voorkeuren van de Nederlandse consument rondom beauty:

    • Make-upgebruik
    • Aankoopgedrag (frequentie en kanalen)
    • Merklandschap en competitie
    • Mediamix (consumptie)

Werkwijze:

Hiervoor is de welbekende boxmethode gebruikt: 650 members namen deel aan de voorselectie via een vragenlijst. Daarna werden 500 vrouwelijke members (Nederland-breed) onderverdeeld onder één van de twee merken. Zij ontvingen thuis een luxe cosmeticabox.

Bereik vanuit de community

De focus in deze samenwerking lag niet zozeer op het posten van content en toch hebben +65 members spontane Instagramstories/posts gedaan over de i.am.klean of Cent Pur Cent producten. Alles is gerepost op de kanalen van House of Treats.

Bereik vanuit memberkanalen: 201.000 / Bereik vanuit HoT kanalen: 82.000

Go-To-Market doelstellingen;

Vanuit de inzichten en het desk research zijn door het House of Treats team twee volledige go-to-marketstrategieën ontwikkeld.

Resultaten

Een concreet rapport met data van en inzichten in de Nederlandse markt. Plus een duidelijk plan van aanpak voor toetreding op de Nederlandse markt. Op maat gemaakt en helemaal aansluitend bij de twee unieke merkidentiteiten.

Community building

Daarnaast legden we met onze members alvast de basis voor twee invloedrijke Nederlandse communities, voor beide merken.

Caroline Rigo;

“Ook al spreken Belgen en Nederlanders dezelfde taal, toch zijn er veel verschillen in hoe we naar gezonde make-up kijken. Voor de ene is dat duurzaamheid, voor de andere hypoallergene make-up. Door het onderzoek te doen met echte, authentieke Nederlandse dames, zijn we tot waardevolle inzichten gekomen die onmiddellijk toepasbaar zijn.”

Publications

 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.