CASE: Heineken

Zomer 2019 stond de House of Treats Exclusive box in het teken van Lagunitas, het verfrissende biermerk van Heineken dat sinds 2015 verkrijgbaar is in Nederland. Begin dit jaar opende in het hart van de Pijp in Amsterdam het Lagunitas Tapkabinet. Om Lagunitas en het Tapkabinet echt op de kaart te zetten, moesten ze weten wat het profiel is van de Nederlandse Lagunitasdrinker. Daarom schakelde brandmanager craft bier van Lagunitas, Gaby van der Linden, House of Treats in.

“We waren echt op zoek naar een oplossing waarmee we konden beginnen een community op te bouwen en klanten in een vroeg stadium te bereiken om hun merkbeleving te testen. Daarnaast wilden we zo snel mogelijk meer traffic (met de juiste doelgroep) naar het Tapkabinet genereren. Daarom spraken de mogelijkheden van de House of Treats box ons aan.”

Uitdagingen

  • De doelgroep van Lagunitas goed leren kennen en ontdekken hoe hun dagelijks leven eruitziet
  • Een community van micro-influencers starten
  • Fysieke bezoekers naar het Tapkabinet trekken en meten hoe zij het bier en de locatie ervaren

 

De Lagunitas box
Om een goede meting te krijgen van de merkbeleving van zowel het biermerk als het Tapkabinet, vulden we de House of Treats box met exclusieve merchandise van Lagunitas en een voucher. Met de voucher konden mensen bij het Tapkabinet genieten van een uitgebreide Lagunitas-proeverij en goedgevulde borrelplank met een groep vrienden, in ruil voor hun mening over het bier, het merk en de locatie.

 

De resultaten
Over een periode van twee maanden kwamen er ruim 100 groepen (in totaal meer dan 500 bezoekers) via de Box bij het Tapkabinet terecht. Van elk van hen konden we een uitgebreide vragenlijst afnemen. Zo verzamelden we informatie over onder andere merkbeeld, merkassociatie, voorkeursmerken en koopintentie. Op basis van deze informatie is het mogelijk om een uitgebreide profielschets op te stellen van de ideale klant van zowel Lagunitas als Het Tapkabinet.

 

Benieuwd naar meer informatie over onze werkwijze? Let’s talk!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.