19 jan IN THE HOUSE: Rachel Castillo
Voor Rachel Castillo staat in haar ideale beeld van commerciële merken een ding aan de kern: geen bullshit. Als het aan haar ligt, zijn alle merken door en door oprecht en voegen ze iets toe dat telt. Deze visie valt helemaal op zijn plek wanneer je Rachel’s achtergrond in overweging neemt. De 27-jarige globetrotter uit Hengelo woonde in Hong Kong, India en Berlijn en liep stage bij een onderzoeksbureau dat haar een hoop internationale fabrieken liet bezoeken. Sinds kort is ze weer in Amsterdam, waar ze modebedrijven adviseert over mensenrechten en verantwoorde, transparante productiesystemen.
Hoewel Rachel nadenkt over de risico’s van marketing, vindt ze bij House of Treats juist terug wat ze erin waardeert. “Wat ik merk is dat merken producten vaak maken op de conventionele manier. Ze ontwerpen iets en hopen dan dat iemand het mooi vindt, of gaan gewoon mee met een trend. Terwijl ik het juist zo vet vind om het gesprek aan te gaan met je klant om te weten te komen wat diegene wilt. Daarmee zorg je ook dat er minder bullshit de wereld in komt.” Daar ziet Rachel een sterke link met haar eigen werk. “Ik ben House of Treats dan ook bij al mijn klanten aan het promoten!”, zo concludeert ze lachend.
“In een ideale wereld vind ik dat elk merk met zijn consument in gesprek moet gaan om zich in te leven in wie deze mensen zijn.”
Een andere manier van marketing toepassen dus, die verder kijkt dan alleen verkoop en waarbij een verbinding tussen merk en klant centraal staat. “Natuurlijk is verkoop belangrijk, anders kan een bedrijf niet bestaan, maar voor mij voelt House of Treats een laagje dieper dan dat. Dat merk ik ook in de interviews. Die gaan met vragen als ‘welke waarde heb je als mens’ of ‘hoe sta je in het leven’, tot aan de kern. Zo zorg je dat je iets heel moois kunt toevoegen. Ik denk dat steeds meer merken dit – gelukkig! – aan het ontdekken zijn.”
Rachel Castillo – House of Treats member since 2022
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.